Get 10% extra OFF on Porto Summer Sale - Use PORTOSUMMER coupon - Shop Now!

BRZUSZKI – 7 NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANYCH BŁĘDÓW

brzuszki

BRZUSZKI – 7 NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANYCH BŁĘDÓW

Ćwiczeniom na brzuch poświęcamy na blogu dużo czasu i uwagi. To dlatego, że brzuch to ta część ciała, która dla wielu osób jest wyznacznikiem świetnej formy. Płaski brzuch chciałaby mieć większość z nas. Szczęśliwie, nie jest to tak duże wyzwanie jak mogłoby Ci się wydawać.

Możliwe, że Twoje doświadczenie jest do tej pory inne, bo większą część swojego czasu poświęcałeś nie najlepszym ćwiczeniom na brzuch a brzuszkom, czyli ćwiczeniu, które na pewno na brzuch nie jest najlepsze, ale z pewnością jest najbardziej popularne.

W naszych artykułach, zwyczajowo poruszamy temat najlepszych ćwiczeń dla Ciebie (jeśli jeszcze ich nie widziałeś, zaglądnij do artykułów poświęconych najlepszym ćwiczeniom na nogi, ramiona, barki, klatkę piersiową i plecy). Stąd też, ten artykuł będzie dość nietypowy – bo ćwiczenie zwane popularnie brzuszkami nie jest godne 100% polecenia. Ale jeśli już wykonujesz to ćwiczenie, dobrze byłoby unikać kilku błędów, które mogą doprowadzić Cię do poważnych kontuzji. A takich błędów można zrobić sporo. Zapoznaj się więc z listą rzeczy, których podczas robienia brzuszków powinieneś unikać, a wtedy ćwiczenie to…nie będzie aż tak złe.

 

BRZUSZKI – NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANY BŁĄD #1

  • Zaczepianie stóp o stabilny przedmiot – ten sposób wykonywania brzuszków zapewnia dodatkową pewność i stabilność, ale niestety powoduje też zaangażowanie do pracy zginaczy bioder. Jest to o tyle ważne, że zginacze bioder połączone są bezpośrednio z odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa, który dodatkowo obciążany jest podczas ćwiczenia. To z kolei może prowadzić do bólu dolnego odcinka pleców, czyli dolegliwości często przypisywanej brzuszkom.

 

BRZUSZKI – NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANY BŁĄD #2

  • Wypychanie głowy/szyi do przodu – podczas wykonywania brzuszków często spotyka się ludzi, którzy zaplatają ręce za głową a następnie, starają się pomóc sobie podczas ruchu do góry popychając głowę lub szyję do przodu. O ile taki ruch może dać Ci poczucie większego zakresu ruchu i lepszej pracy, tak naprawdę ruch ten nie tylko nic nie daje, ale szkodzi. Zamiast skupiać się na głowie lub szyi, skup się na swoich łopatkach – wykonując ruch uniesienia tułowia upewnij się, że z każdym powtórzeniem Twoje łopatki odrywają się od podłogi.

 

BRZUSZKI – NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANY BŁĄD #3

  • Praca w zbyt dużym zakresie ruchu – częściowo poruszyliśmy ten punkt wyżej. Tutaj należy jednak dodać, że główne skupienie powinno być włożone nie w sam zakres ruchu, ale w siłę napięcia mięśni brzucha. Jeśli skupisz się na łopatkach i uniesiesz łopatki od podłogi trzymając klatkę piersiową wypchniętą do góry, nie powinieneś obawiać się o mięśnie brzucha – bo na pewno je poczujesz.

 

BRZUSZKI – NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANY BŁĄD #4

  • Skupienie na ilości powtórzeń – jednym z najczęstszych błędów podczas robienia brzuszków jest gonitwa za jak największą ilością powtórzeń. Utarło się, że im więcej powtórzeń, tym trening jest skuteczniejszy – a dla wielu osób, skuteczniejszy trening brzucha da efekt wymarzonego sześciopaku. Zamiast liczyć powtórzenia, licz czas, w którym mięśnie brzucha naprawdę są mocno napięte i to na tym napięciu się skup. Upewnij się, że każde powtórzenie, które robisz, jest wykonane w 100% poprawnie technicznie i nie jest w żaden sposób oszukane. Duża liczba brzuszków na pewno dobrze podnosi poziom ego, ale nie ma zbyt wiele wspólnego z efektem, którego szukasz i na który pracujesz.

 

BRZUSZKI – NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANY BŁĄD #5

  • Niewłaściwe oddychanie – często zdarza się, że w trakcie wykonywania zgięcia tułowia, ludzie wstrzymują oddech lub wypychają brzuch do góry. Prawda jest taka, że żeby najlepiej zaangażować mięśnie brzucha, powinieneś skierować brzuch w tej części ćwiczenia w kierunku podłogi. Jeśli chcesz nauczyć się tego ruchu, umieść na swoim brzuchu piłkę tenisową i kontroluj jej pozycję przez cały czas trwania ćwiczenia.

 

BRZUSZKI – NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANY BŁĄD #6

  • Wykonywanie ćwiczenia wyłącznie w 1 płaszczyźnie ruchu – brzuszki kojarzą się tylko ze standardową pozycją w leżeniu na plecach, ze zgiętymi w kolanach nogami i wykonywaniem zgięć tułowia. Takie ćwiczenie angażuje jednak do pracy wyłącznie mięśnie proste brzucha, a to tylko część mięśni, które składają się na silny i dobrze wyglądający brzuch. Jeśli chcesz taki mieć, dodaj do klasycznych brzuszków, brzuszki w leżeniu bokiem – takie ćwiczenie zaangażuje do pracy również mięśnie skośne.

 

BRZUSZKI – NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANY BŁĄD #7

  • Wykonywanie tylko 1 ćwiczenia – każde ćwiczenie, niezależnie jak dobre i skuteczne, nie powinno być wykonywane cały czas, bez wsparcia innych ćwiczeń. Uwierz lub nie, ale często jest tak, że trening brzucha ogranicza się dla wielu osób właśnie do 1 ćwiczenia i tym ćwiczeniem są właśnie brzuszki. To prawda, że dzisiaj wiele ćwiczeń wymyślonych jest na świecie po to, by walczyć z nudą, ale w przypadku brzucha, to nie o nudę chodzi. Tutaj, naprawdę musisz włączyć do swojego treningu większą ilość ćwiczeń. Dobra wiadomość jest taka, że znajdziesz je właśnie na naszym blogu.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Mała prośba – jeśli ten artykuł Ci pomógł – zostaw mu 5 . Jeśli nie, oceń go na tyle na ile uważasz. Chcemy, żeby nasze artykuły dawały Ci jak największą wartość, więc Twoja ocena pomoże nam w tworzeniu jeszcze lepszych treści, które będą mogły Ci się przydać w przyszłości. Nie zapomnij również zostawić komentarza , Twoja opinia jest dla nas ważna.

A jeśli chcesz być na bieżąco z naszymi artykułami i dostawać informacje o nowych treściach na blogu

Loading

Oceń post
[Głosy: 1 Średnia: 4]