Get 10% extra OFF on Porto Summer Sale - Use PORTOSUMMER coupon - Shop Now!

POMPKI Z PRZYWODZENIEM KOLANA DO KLATKI PIERSIOWEJ NA TRX

pompka z przywodzeniem kolana do klatki piersiowej na trx

POMPKI Z PRZYWODZENIEM KOLANA DO KLATKI PIERSIOWEJ NA TRX

Jednym z celów naszego bloga jest zapewnienie Ci stałej inspiracji do treningu i podawanie rozwiązań, które będą w stanie Ci pomóc osiągnąć swoje cele. To dlatego, wielokrotnie w naszych artykułach polecamy najlepsze ćwiczenia na różne części ciała. Takie artykuły cieszą się z resztą Waszym sporym zainteresowaniem, co oznacza, że kolejne pomysły na trening są zawsze wskazane.

Jak zapewne wiesz już, polecaliśmy na blogu m.in. najlepsze ćwiczenia na brzuch czy na klatkę piersiową. Osobny artykuł poświęciliśmy też ćwiczeniom na taśmach TRX. Ale tego, czego jeszcze u nas nie było, to artykułu poruszającego temat świetnego ćwiczenia na brzuch, klatkę piersiową i z użyciem TRX. Takim ćwiczeniem jest pompka z przywodzeniem kolana do klatki piersiowej na TRX i to temu ćwiczeniu poświęcimy dzisiaj kilka słów.

 

POMPKA Z PRZYWODZENIEM KOLANA DO KLATKI PIERSIOWEJ NA TRX

pompka spiderman trx

To ćwiczenie jest bardzo proste – jedyne, co musisz zrobić, to wykonać pompkę a w momencie zginania ramion, przyciągnąć jedno z kolan do klatki piersiowej. Wracając do góry, do pozycji wyjściowej wraca również noga. To cała technika.

Rzecz w tym, że o ile sama technika ćwiczenia jest prosta, jego wykonanie już takie nie jest. Mało tego – jeśli wykonasz ćwiczenie poprawnie, w świetny sposób wzmocnisz nie tylko klatkę piersiową, barki i ramiona, ale cały brzuch – od mięśni prostych i skośnych po mięśnie głębokie.

Trudność ćwiczenia polega tutaj na pracy z taśmami TRX i niestabilności ciała, która podkreślona jest przez umieszczenie jednej stopy w obu uchwytach. Druga noga cały czas pozostaje w powietrzu a Ty musisz utrzymać ciało w pozycji pompki, z brzuchem cały czas napiętym. To napięcie brzucha spowoduje, że tułów i biodra nie będą skręcać się do zewnątrz, a to pozwoli dalej na utrzymanie ciała w linii prostej – szczególnie podczas przywodzenia kolana do klatki piersiowej i odwodzenia nogi do pozycji wyjściowej.

Ta praca brzucha jest też dokładnie tą pracą, do której Twój brzuch jest stworzony, czyli do stabilizacji i zabezpieczeniu ciała przed nadmierną rotacją.

 

ĆWICZENIE KROK PO KROKU

  • Krok #1 – Przymocuj taśmy TRX tak, by ich uchwyty znalazły się na wysokości Twoich kolan
  • Krok #2 – Umieść prawą stopę w uchwytach i przyjmij pozycję pompki
  • Krok #3 – Zegnij ramiona obniżając tułów w kierunku podłogi i jednocześnie przywodząc lewe kolano do lewego łokcia
  • Krok #4 – Zatrzymaj ruch przez sekundę a następnie, wróć do pozycji wyjściowej
  • Krok #5 – Po wykonaniu 10 powtórzeń, zmień strony

 

CHCESZ PODNIEŚĆ POZIOM TRUDNOŚCI?

Zawsze możesz to zrobić stosując się do poniższych wskazówek

  1. Będąc w pozycji ze zgiętymi ramionami i tułowiem blisko podłogi, zatrzymaj ruch nie na sekundę a na 3, 4 lub 5
  2. Wracając do pozycji wyjściowej, unieś biodra wysoko do góry, przyciągając jedną ze stóp w kierunku tułowia
  3. Zginając ramiona, wykonaj nogą wykop tak, by noga znalazła się pod tułowiem i blisko przeciwległej ręki
Mała prośba – jeśli ten artykuł Ci pomógł – zostaw mu 5 . Jeśli nie, oceń go na tyle na ile uważasz. Chcemy, żeby nasze artykuły dawały Ci jak największą wartość, więc Twoja ocena pomoże nam w tworzeniu jeszcze lepszych treści, które będą mogły Ci się przydać w przyszłości. Nie zapomnij również zostawić komentarza , Twoja opinia jest dla nas ważna.
Oceń post
[Głosy: 0 Średnia: 0]

Udostępnij ten post

Dodaj komentarz