Get 10% extra OFF on Porto Summer Sale - Use PORTOSUMMER coupon - Shop Now!

NAJWIĘKSZE MITY O TRENINGU SIŁOWYM DLA KOBIET

trening siłowy kobiet

NAJWIĘKSZE MITY O TRENINGU SIŁOWYM DLA KOBIET

W naszych artykułach często poruszamy tematykę ćwiczeń siłowych i treningu siłowego. Równie często przekonujemy, że chodzenie na siłownię przynosi wiele korzyści. W tym artykule, będziemy nawiązywać do tych informacji, ale tym razem, nasz przekaz chcemy skierować wyłącznie do kobiet. Niestety wśród kobiet, wciąż krążą pewne mity o siłowni, które z jakichś względów nie tracą na popularności, a które całkowicie mijają się z prawdą.

Dzisiaj zmierzymy się z tymi największymi i podamy swoje argumenty za tym, dlaczego i Ty powinnaś stać się stałym Klientem siłowni. Zaczynamy więc naszą listę największych mitów o treningu siłowym dla kobiet, od absolutnie najczęściej używanego powodu:

 

BĘDĘ WYGLĄDAŁA JAK FACET

Większość kobiet obawia się, że trening z jakimkolwiek obciążeniem spowoduje zmianę wyglądu – z kobiecego na męski. Jeśli jednak nie masz zamiaru faszerować się suplementami i pracować niewiarygodnie systematycznie, ciężko i z dużymi ciężarami przez okres wielu lat, taki efekt Ci nie grozi. Mało tego – możliwe, że nawet wtedy nie rozbudujesz się jak mężczyzna, ponieważ naturalnie, kobiety mają mniej testosteronu – a ten odpowiedzialny jest m.in. za budowę mięśni. Żeby zmienić się w takim stopniu, w którym będziesz przypominać faceta, konieczne byłoby wspomaganie się różnymi substancjami a zakładamy, że nie jest to Twoim celem. Jeśli Twoim celem jest natomiast ujędrnienie ciała, zrzucenie kilogramów lub pozbycie się tkanki tłuszczowej, trening siłowy powinien być Twoim przyjacielem a nie wrogiem.

 

W TEN SPOSÓB NIE POZBĘDĘ SIĘ KILOGRAMÓW I TKANKI TŁUSZCZOWEJ

Do jednych z najczęstszych celów treningowych wśród kobiet należy pozbycie się kilogramów i tkanki tłuszczowej. Takie cele najczęściej kojarzone są z treningiem cardio, a ten przekształca się często w bieganie, bieganie, i jeszcze raz bieganie. Problem w tym, że unikanie treningu siłowego i oparcie się wyłącznie o trening cardio jest nie tylko rozwiązaniem krótkoterminowym, ale też nieskutecznym. Powiedzmy wprost – jeśli posiadasz większą masę mięśniową, z każdym Twoim ruchem (na treningu lub poza nim) jesteś w stanie spalić większą ilość kalorii. Jeśli tylko biegasz, spalasz kalorie, ale zaniedbujesz mięśnie, a przez to – Twoje możliwości są mocno ograniczone. Zamień więc połowę treningów cardio na treningi siłowe a najlepiej połącz je ze sobą, zwiększając efektywność swojego wysiłku i przede wszystkim, osiągając rezultaty.

 

BĘDĘ MUSIAŁA TRENOWAĆ Z DUŻYMI CIĘŻARAMI

Trening siłowy kojarzy się z dużymi ciężarami, ale w rzeczywistości, to pojęcie oznacza po prostu trening z dodatkowym obciążeniem. To, jak duże będzie to obciążenie, zależy tylko od Ciebie. Możliwe, że na trening z dużymi ciężarami, czas przyjdzie za wiele miesięcy. Może też okazać się, że taki czas w ogóle nie przyjdzie. Wszystko zależy od tego, jak szybko opanujesz technikę wykonywanych ćwiczeń, jakie są Twoje cele i preferencje treningowe. Na pewno nie będzie jednak tak, że trening siłowy będzie oznaczał dla Ciebie przeważnie duże ciężary.

 

DŹWIGANIE CIĘŻARÓW JEST NIEBEZPIECZNE

To prawda, ale tylko pod jednym warunkiem – jeśli nie będziesz dźwigać ich poprawnie technicznie. A w dobrym programie treningowym, technika wykonywania ćwiczeń jest jedną z najważniejszych kwestii. Jeśli podejdziesz do swoich treningów odpowiednio, prawdopodobnie zaczniesz od mniejszej intensywności i mniejszych obciążeń – nawiasem mówiąc tak lekkich, że ich podnoszenie nie powinno być dla Ciebie żadnym wysiłkiem. Taki sposób wprowadzenia się do treningu sprawi, że przyzwyczaisz się do dodatkowego obciążenia i ruchów, które będą czekać Cię w przyszłości – prawdopodobnie już z większym obciążeniem. Jeśli jesteś osobą ambitną, możesz też pracować nad techniką w domu – przed lustrem, bez żadnych dodatkowych obciążeń. Sposobów na nauczenie się techniki jest wiele a każdy z nich powinien prowadzić do tego, że trening siłowy będzie bardzo bezpieczny.

 

BĘDĘ MUSIAŁA TRENOWAĆ CODZIENNIE

Popularnym przekonaniem wśród kobiet (i generalnie osób „podchodzących do treningów”) jest to, że trening wymaga codziennego wysiłku. Nic bardziej mylnego. Jeśli zaczynasz, spokojnie możesz zacząć od 2 lub 3 razy w tygodniu a jeśli chcesz być aktywna w dni wolne od treningu – śmiało, zrób to! Jeśli polubisz swoje treningi na siłowni lub poza nią, możesz też zawsze podnieść ich częstotliwość, ale nie myśl, że na siłowni będziesz spędzać każdy dzień. Nawiasem mówiąc, postaraj się zaprzyjaźnić z jednym z naszych ulubionych zdań, które brzmi: „Regeneracja to część treningu!” Oznacza to, że tak samo dużą wagę powinnaś przywiązać do odpoczynku, jak do samego wysiłku – bo tylko wtedy będziesz mogła oczekiwać stałych i systematycznych postępów.

 

TRENING SIŁOWY ZEPSUJE MOJĄ KOBIECĄ SYLWETKĘ

Ten mit to odmiana mitu, o którym pisaliśmy wyżej jako pierwszym. W tym wypadku, obawą nie jest jednak przekształcenie się w mężczyznę a zepsucie pewnych części ciała. Niech przykładem będą tutaj nogi. Kobiety często myślą, że trening nóg powiększy ich nogi lub nawet biodra. Podobnie ma się sprawa z treningiem brzucha. W rzeczywistości, dobry trening powinien uwydatnić zalety Twojej sylwetki i poprawić jej niedoskonałości. Problem zaczyna się w momencie, w którym zadasz sobie pytanie – „co to znaczy dobry trening?” Pierwszym krokiem do odpowiedzi na to pytanie jest dobór ćwiczeń. Jeśli nie masz doświadczenia w tym temacie, zacznij od przeczytania naszych artykułów, poświęconych najlepszym ćwiczeniom na brzuch, nogi, ramiona, plecy i klatkę piersiową.

A jeśli ciągle masz wątpliwości na temat tego, czy trening siłowy jest dobry dla Ciebie, zostaw swój komentarz – takie wątpliwości postaramy się rozwiać.

Share this post

Dodaj komentarz

[polecane]