Get 10% extra OFF on Porto Summer Sale - Use PORTOSUMMER coupon - Shop Now!

ĆWICZENIE NA BRZUCH, KTÓREGO JESZCZE NIE ZNASZ I NIE PRÓBOWAŁEŚ (A POWINIENEŚ)

wyciskanie i rotacja brzucha w leżeniu na plecach

ĆWICZENIE NA BRZUCH, KTÓREGO JESZCZE NIE ZNASZ I NIE PRÓBOWAŁEŚ (A POWINIENEŚ)

O brzuchu mówi i piszę się bardzo często. Nie inaczej jest na naszym blogu, gdzie możesz znaleźć m.in. 27 najlepszych ćwiczeń na brzuch, sekrety sześciopaku czy alternatywy dla deski czyli 6 ćwiczeń izometrycznych na brzuch.

W treningu na brzuch zawsze powinno się podejmować coraz to nowe wyzwania i myśleć o drogach „zaatakowania” brzucha pod kątem, z którym ten nie miał jeszcze okazji się spotkać. Powód jest prosty – im bardziej nieznany bodziec, tym szybsze mogą być efekty pracy.

To dlatego proponujemy dzisiaj wprowadzenie do treningu świetnego ćwiczenia, które nie tylko zaangażuje do pracy Twój brzuch, ale również górne grupy mięśniowe. To dwuczęściowe ćwiczenie przybliży Cię do sześciopaku i sprawdzi się zarówno jako wariant potreningowy jak i opcja przed treningiem.

Do wykonania ćwiczenia będziesz potrzebować hantli i piłki lekarskiej. Wykonanie techniczne podzielimy na 3 etapy

 

ETAP 1 – POZYCJA STARTOWA

ćwiczenie na brzuch - wyciskanie i rotacja

Połóż się na plecach z nogami zgiętymi w kolanach, tak by kolana znajdowały się w linii bioder i skierowane były pionowo w górę. Trzymając lewe ramię wyprostowane w górę, w lewą rękę złap hantlę a między kolana – piłkę lekarską o wadze 3 – 5kg. Prawe ramię połóż prostopadle do tułowia na podłodze dla równowagi (zdecydowanie będziesz go potrzebować). Wybierając ciężar hantli, wybierz około 1/3 wagi ciężaru, który podniósłbyś w wyciskaniu hantli na klatkę piersiową w leżeniu.

 

ETAP 2 – ROTACJA

ćwiczenie na brzuch etap 2

Trzymając barki na podłodze a oba ramiona w tej samej pozycji, wykonaj rotację tułowia w stronę ręki podpierającej (bez hantli), kierując nogi w stronę podłogi. Po dotknięciu podłogi zewnętrzną częścią uda, wykonaj ruch do pozycji startowej.

 

ETAP 3 – WYCISKANIE

nowe ćwiczenie na brzuch - wyciskanie i rotacja

 

Kontrolowanym ruchem opuść hantlę zginając ramię w łokciu do momentu aż łokieć dotknie podłogi. Następnie, wypchnij ciężar napinając klatkę piersiową i triceps. Przez cały czas trwania ćwiczenia, napinaj mięśnie nóg pewnie trzymając w nogach piłkę lekarską. To 1 powtórzenie.

Wykonaj 4 serie ćwiczenia po 10 powtórzeń na każdą ze stron.

 

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Mała prośba – jeśli ten artykuł Ci pomógł – zostaw mu 5 . Jeśli nie, oceń go na tyle na ile uważasz. Chcemy, żeby nasze artykuły dawały Ci jak największą wartość, więc Twoja ocena pomoże nam w tworzeniu jeszcze lepszych treści, które będą mogły Ci się przydać w przyszłości. Nie zapomnij również zostawić komentarza , Twoja opinia jest dla nas ważna.

A jeśli chcesz być na bieżąco z naszymi artykułami i dostawać informacje o nowych treściach na blogu

Loading

Oceń post
[Głosy: 0 Średnia: 0]