Get 10% extra OFF on Porto Summer Sale - Use PORTOSUMMER coupon - Shop Now!

ODMIANY PRZYSIADÓW, KTÓRE ZAANGAŻUJĄ DO PRACY TWÓJ BRZUCH

goblet squat

ODMIANY PRZYSIADÓW, KTÓRE ZAANGAŻUJĄ DO PRACY TWÓJ BRZUCH

Przysiady ze sztangą to świetne ćwiczenie całego ciała – bo mimo tego, że największą część pracy podczas tego ćwiczenia wykonują nogi, sporą część wykonuje również brzuch czy plecy. Jeśli chciałbyś połączyć korzyści treningu na nogi i brzuch, przysiady wciąż mogą być Twoim wyborem, ale w takiej sytuacji musisz pozbyć się sztangi. A w zasadzie powinniśmy napisać – zamienić, bo zamiast sztangi konieczne będzie użycie kettlebell.

Ta zmiana prowadzi nas do odmiany przysiadów, zwanej Goblet Squat, czyli przysiadu z umieszczonym przed sobą kettlebell.

 

CO DAJE GOBLET SQUAT?

Pierwszą rzeczą, którą zyskujesz po wyeliminowaniu sztangi z rąk i pleców lub barków to swoboda ruchu ramionami. To z kolei przekłada się na duże zmiany dla Twojego brzucha. W przypadku Goblet Squat, umieszczenie kettlebell przed sobą sprawia, że wraz z obniżeniem pozycji nóg i pośladków, Twój brzuch musi pracować mocniej, żeby zapewnić odpowiednią stabilizację dla tułowia i zapobiec jego pochyleniu w przód. Idąc dalej, Twoje ciało lepiej kontroluje i koordynuje ruchy na linii biodra-kręgosłup.

Ta kontrola pracy brzucha powoduje, że ciało powinno mieć większą łatwość w nauce poprawnej techniki i jej utrzymaniu podczas przysiadów ze sztangą, a także zdolność do radzenia sobie z większymi ciężarami.

 

GOBLET SQUAT – ODMIANY

Goblet Squat w wersji podstawowej, tj. bez dodatkowych ruchów ramion, jest sam w sobie świetnym i godnym polecenia ćwiczeniem. Dodając do niego dodatkowe ruchy, ćwiczenie nabiera nowego znaczenia i sprawia, że możemy polecić go jako ćwiczenie na brzuch. Zapoznaj się więc z jego odmianami poniżej:

goblet squat odmiana przysiadu

Prawidłowa technika:

  • Rozstaw stopy płasko na podłodze na szerokość barków a w ręce złap kettlebell za uchwyt, trzymając go tuż przed klatką piersiową
  • Wypchnij biodra do tyłu i zacznij zginać nogi w kolanach do momentu, w którym uda znajdą się równolegle do podłogi
  • Trzymając napięty brzuch i nie zmieniając pozycji łokci, wyprostuj ramiona
  • Wróć do pozycji wyjściowej

przysiad z kettlebell goblet squat

Prawidłowa technika:

  • Rozstaw stopy płasko na podłodze na szerokość barków a w ręce złap kettlebell za uchwyt, trzymając go tuż przed klatką piersiową
  • Wypchnij biodra do tyłu i zacznij zginać nogi w kolanach do momentu, w którym uda znajdą się równolegle do podłogi
  • Trzymając brzuch napięty, powoli wyciągnij ręce przed siebie do momentu, w którym będą one całkowicie wyprostowane
  • Zatrzymaj ruch na 1 sekundę i powoli przyciągnij kettlebell z powrotem do siebie
  • Wróć do pozycji wyjściowej
Mała prośba – jeśli ten artykuł Ci pomógł – zostaw mu 5 . Jeśli nie, oceń go na tyle na ile uważasz. Chcemy, żeby nasze artykuły dawały Ci jak największą wartość, więc Twoja ocena pomoże nam w tworzeniu jeszcze lepszych treści, które będą mogły Ci się przydać w przyszłości. Nie zapomnij również zostawić komentarza , Twoja opinia jest dla nas ważna.
Oceń post
[Głosy: 1 Średnia: 5]

Udostępnij ten post

Dodaj komentarz