Get 10% extra OFF on Porto Summer Sale - Use PORTOSUMMER coupon - Shop Now!

CO ZROBIĆ KIEDY BOLĄ CIĘ NADGARSTKI PODCZAS POMPEK?

rozciąganie przedramion

CO ZROBIĆ KIEDY BOLĄ CIĘ NADGARSTKI PODCZAS POMPEK?

Pompki to jedno z najczęściej wykonywanych ćwiczeń w treningu siłowym. To również ćwiczenie, któremu poświęciliśmy wcześniej sporo miejsca na naszym blogu, w artykułach:

Pompki to świetne ćwiczenie na kształtowanie siły mięśni klatki piersiowej, barków i ramion. To także ćwiczenie, dzięki któremu poprawisz sylwetkę. Ale to również ćwiczenie, które czasami przysparza jeden problem – ból nadgarstków.

Jeśli taki ból towarzyszy Ci podczas wykonywania tego ćwiczenia, najprawdopodobniej jego powodem jest ograniczona mobilność stawów. Problem ten dotyczy osób, które pompek nie wykonują zbyt często lub tych, którzy długie godziny spędzają przed komputerem, np. pisząc na klawiaturze. Taka pozycja i czynność wymusza po prostu ciągłe zgięcie nadgarstków i powoduje utratę mobilności.

Dobra wiadomość jest taka, że problem bólu nadgarstków podczas wykonywania pompek jest jak najbardziej odwracalny. Trzeba tylko wiedzieć, jak taki problem naprawić.

Można to zrobić za pomocą jednego, prostego ćwiczenia:

ćwiczenie na ból nadgarstków rozciąganie przedramion

Prawidłowa technika: Uklęknij na podłodze, pochyl tułów do przodu i oprzyj dłonie na podłodze w taki sposób, by palce były skierowane w stronę Twoich nóg. Trzymając cały czas wyprostowane ramiona i nie zmieniając pozycji rąk, wypchnij biodra do tyłu i postaraj się obniżyć je tak nisko jak to tylko możliwe – najlepiej tak, by usiąść na piętach. Wytrzymaj w tej pozycji przez 1 minutę i wykonaj 3-5 serii ćwiczenia.

Uwagi dodatkowe: Wykonuj ćwiczenie przed każdym treningiem, którego częścią będą pompki. Jeśli nie trenujesz danego dnia, dowolnie wybierz czas ćwiczenia, ale zadbaj o jego systematyczność. Kontynuuj przez minimum 2 tygodnie.

Dodatkowe korzyści: Mobilność nadgarstków przyda Ci się nie tylko przy pompkach, ale również przy przysiadach. Z większą mobilnością, będziesz w stanie złapać sztangę w odpowiedniej pozycji i lepiej kontrolować ją na każdym etapie ruchu.

 

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Mała prośba – jeśli ten artykuł Ci pomógł – zostaw mu 5 . Jeśli nie, oceń go na tyle na ile uważasz. Chcemy, żeby nasze artykuły dawały Ci jak największą wartość, więc Twoja ocena pomoże nam w tworzeniu jeszcze lepszych treści, które będą mogły Ci się przydać w przyszłości. Nie zapomnij również zostawić komentarza , Twoja opinia jest dla nas ważna.

A jeśli chcesz być na bieżąco z naszymi artykułami i dostawać informacje o nowych treściach na blogu

Loading

Oceń post
[Głosy: 6 Średnia: 5]