Get 10% extra OFF on Porto Summer Sale - Use PORTOSUMMER coupon - Shop Now!

DLACZEGO WARTO TRENOWAĆ NA SIŁOWNI?

DLACZEGO WARTO TRENOWAĆ NA SIŁOWNI?

 

Świat związany z tematem siłowni i fitness przepełniony jest dzisiaj tysiącem teorii. Każda z nich na swój sposób odpowiada na pytanie – „Jak być w formie?”

Na początek ostrzeżenie – jeśli trafiłeś na teorię opierającą się wyłącznie o 1 element (np. siłownia, bieganie, dieta, itp.), po prostu o niej zapomnij. Dochodzenie do formy to temat bardziej złożony i wymagający bardziej kompleksowego podejścia. Nie wierz w slogany mówiące, że „brzuch buduje się w kuchni” lub „bieganie wyrzeźbi Twoje mięśnie”.

Nie inaczej jest z treningiem siłowym. Podobnie jak wyżej wspomniane dieta czy bieganie, siłownia to świetny sposób na wypracowanie formy i poprawę zdrowia, ale jest to zaledwie 1 z elementów całej układanki. Nie mamy w zwyczaju polecać danej aktywności jako lekarstwo na wszystkie problemy i nie będziemy robić tego również tutaj. Skupimy się jednak na tym, dlaczego trening na siłowni jest dla Ciebie korzystny i dlaczego powinieneś włączyć go do swojego tygodniowego planu.

 

POWÓD #1

Zbudujesz masę mięśniową. Dla mężczyzn to oczywisty plus, nad którym nie trzeba się specjalnie wywodzić. Jeśli jednak jesteś kobietą, od razu odpowiadamy na Twoje pytanie – NIE, siłownia NIE sprawi, że będziesz „wyglądać jak facet”! Będziesz za to mogła cieszyć się mniejszą ilością tkanki tłuszczowej, większym poziomem energii, bardziej płaskim brzuchem, jędrniejszymi mięśniami i sportową sylwetką.

 

POWÓD #2

Spalisz tłuszcz. Jeśli w Twoim ciele jest więcej masy mięśniowej, organizm wykonuje więcej pracy, by spalić kalorie – nie tylko podczas wysiłku, ale także w momencie, w którym odpoczywasz. Regularny trening z dodatkowym obciążeniem pomoże Ci zbudować masę mięśniową i sprawi, że Twój stosunek poziomu tkanki mięśniowej do tłuszczowej będzie działał na Twoją korzyść.

 

POWÓD #3

Wzmocnisz kości. Brak aktywności jest jednym z powodów osłabienia kości. Żeby utrzymać je w odpowiednim stanie, konieczny jest po prostu ruch. Trenując na siłowni nie tylko się ruszasz, ale poddajesz swoje ciało (w tym kości) dodatkowemu obciążeniu sprawiając, że kości przyzwyczajają się do większych obciążeń. Możesz więc traktować siłownię jako jeden z elementów chroniących Cię przed złamaniami w sytuacjach nieszczęśliwych wypadków (np. upadek, poślizgnięcie się, itp.).

 

POWÓD #4

Zwalczysz stres. Wysiłek fizyczny uwalnia w naszym organizmie endorfiny – popularnie zwane hormonem szczęścia. Endorfiny wytwarzane są nie tylko w trakcie lub po bieganiu, ale również podczas treningu siłowego. Dla wielu osób trening z dodatkowym obciążeniem daje jeszcze większą satysfakcję i umożliwia rozładowanie negatywnych emocji. To także zupełne „odwrócenie głowy” od problemów dnia codziennego. Satysfakcja z dobrze wykonanego treningu pozwoli Ci z kolei na bardziej pozytywne podejście do problemów lub kolejnych zadań, których lista zdaje się często nie mieć końca.

 

POWÓD #5

Poprawisz jakość snu. Nie jest tajemnicą, że solidny trening przynosi ze sobą zmęczenie. Zmęczenie to sygnał dla organizmu, że konieczne jest jego zregenerowanie a sen to jeden z najlepszych na to sposobów. Trening na siłowni nie ogranicza się jednak wyłącznie do zmęczenia. Trenując z ciężarami podnosisz także poziom dobrych hormonów i kontrolujesz pracę nadnerczy, pomagających radzić sobie ze stresem – jednym z czynników, którego brak warunkuje dobry sen.

 

POWÓD #6

Poprawisz poziom dobrego i obniżysz poziom złego cholesterolu. Trening siłowy pozytywnie wpływa na ciśnienie krwi i wspiera pracę serca. Mówiąc prosto – do zbudowania mięśni, potrzebujesz tlenu. Podnosząc ciężary, Twoje ciało przyzwyczaja się do bardziej efektywnego transportu tlenu sprawiając, że Twoje serce staje się silniejsze a poziom złego cholesterolu zmniejsza się. Zamiast chodzić do lekarza – wybierz się więc na siłownię.

 

POWÓD #7

Zarysujesz mięśnie. Wspominaliśmy już o tym, że więcej mięśni oznacza mniej tłuszczu. Z mniejszą ilością tkanki tłuszczowej, odsłonisz swoje mięśnie i sprawisz, że Twoje ciało będzie wyglądać zdrowiej.

 

Trening siłowy jest świetnym sposobem nie tylko na poprawę formy, ale szeroko pojętej jakości życia. Pamiętaj, że pod pojęciem trening siłowy nie kryje się tylko wyjście na siłownię i zakładanie na sztangę lub maszynę ciężkich ciężarów. Jeśli nie masz czasu lub możliwości pojechać na siłownię – możesz trenować również w domu. Do tego celu wykorzystaj np. hantle, kettlebell, TRX, piłki lekarskie czy gumy do ćwiczeń.

Chodzi o to, by dać organizmowi szansę do systematycznej pracy z dodatkowymi obciążeniami i zmusić go w ten sposób do automatycznego wprowadzenia korzystnych zmian, o których wyżej wspomnieliśmy. Nie bój się więc treningu na siłowni i ciesz się rezultatami, które zależeć będą wyłącznie od Twojej dyscypliny i systematyczności.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Mała prośba – jeśli ten artykuł Ci pomógł – zostaw mu 5 . Jeśli nie, oceń go na tyle na ile uważasz. Chcemy, żeby nasze artykuły dawały Ci jak największą wartość, więc Twoja ocena pomoże nam w tworzeniu jeszcze lepszych treści, które będą mogły Ci się przydać w przyszłości. Nie zapomnij również zostawić komentarza , Twoja opinia jest dla nas ważna.

A jeśli chcesz być na bieżąco z naszymi artykułami i dostawać informacje o nowych treściach na blogu

Loading

Oceń post
[Głosy: 14 Średnia: 4.3]