Get 10% extra OFF on Porto Summer Sale - Use PORTOSUMMER coupon - Shop Now!

JAK W KAŻDYM ĆWICZENIU ANGAŻOWAĆ DO PRACY BRZUCH?

boczne unoszenie talerzy obciazeniowych w kleku

JAK W KAŻDYM ĆWICZENIU ANGAŻOWAĆ DO PRACY BRZUCH?

Większość ludzi wie, że żeby zbudować silny brzuch, trzeba go trenować, najlepiej wykonując dedykowane mu ćwiczenia. To dlatego niemal każdy zna dzisiaj takie pojęcia jak deska, brzuszki czy skręty tułowia.

A co jednak, gdybyśmy powiedzieli Ci, że Twój wymarzony sześciopak będziesz w stanie zbudować bez tych ćwiczeń, skupiając się jedynie na treningu pozostałych grup mięśniowych?

Jeśli trenując, poświęcasz brzuchowi część swoich jednostek treningowych, a może nawet cały trening możliwe, że oszczędzimy Ci sporo czasu bez utraty efektów. Przygotuj się natomiast na bardziej wymagające (i potencjalnie bardziej interesujące) treningi ramion, barków, klatki piersiowej czy pleców.

Dzięki jednemu prostemu sposobowi pokażemy Ci jak z tradycyjnych i najbardziej popularnych ćwiczeń na górne grupy mięśniowe, zrobić ćwiczenia angażujące do pracy brzuch w podobny sposób do tego, który starasz się wprowadzić, żeby osiągnąć swój wymarzony sześciopak.

 

W CZYM TKWI SEKRET METODY?

W pozycji, w której dane ćwiczenia wykonujesz. Chodzi mianowicie o pozycję w klęku.

Większość ćwiczeń, które wykonujesz odbywa się w pozycji stojącej, siedzącej (na piłce lub ławce) lub leżącej (na ławce, piłce lub podłodze). W każdej z tej pozycji łatwiej jest oszukać swoje słabe punkty i skompensować je częściami ciała, które poprawią Twoją siłę, równowagę czy postawę. W wielu ćwiczeniach najczęstszym słabym punktem jest właśnie brzuch, który można zaangażować poprzez wyłączenie w treningu górnych grup mięśniowych nóg – w tym często ich dolnej części.

 

2 RODZAJE POZYCJI

Żeby podczas typowych ćwiczeń na górne partie mięśniowe skupić się bardziej na brzuchu, możesz wybrać spośród 2 pozycji:

  • Klęczącej na obu nogach – umieść kolana nieco szerzej niż na szerokość bioder. Twoje piszczele powinny mieć styczność z podłożem a uda znaleźć się w pozycji prostopadłej do podłogi. Taka pozycja zapewnia nie tylko świetną aktywację brzucha, ale dodatkową pracę mięśni pośladkowych i dwugłowych uda.
  • Klęczącej na jednej nodze – Umieść jedno kolano na ziemi tak, by piszczel miał styczność z podłożem. Stopę drugiej nogi postaw płasko przed sobą tak, by kolano nogi było zgięte pod kątem 90 stopni a udo w pozycji prostopadłej do podłogi. Ten sam kąt 90 stopni postaraj się utrzymywać również w drugiej nodze. Taka pozycja umożliwia lepszą pracę mięśni pośladkowych i bioder odpowiedzialnych za stabilizację całego korpusu. Dzięki temu, utrzymanie prawidłowej postawy i równowagi podczas ćwiczeń z dodatkowym obciążeniem staje się znacznie bardziej wymagające.

 

NAJWAŻNIEJSZE ZASADY TRENINGU W POZYCJACH KLĘCZĄCYCH:

  • Nie wykonuj ćwiczeń w sposób dynamiczny – pozycje w klęku mogą być nowym bodźcem treningowym, który trzeba opanować. W pierwszej kolejności skup się więc na technice wykonywania ćwiczeń, zwłaszcza że wzrośnie ich stopień trudności. Dodatkowy element szybkości włącz dopiero wtedy kiedy upewnisz się, że brzuch pracuje na wysokich obrotach a Ty wyciągasz z ćwiczenia jego maksymalne możliwości.
  • Zachowaj umiar – ćwiczenia w pozycjach klęczących są bardziej wymagające i często bardziej efektywne, co nie oznacza, że powinieneś rezygnować z wykonywania ćwiczeń w innych pozycjach. Dobrą zasadą jest wykonywanie 1 ćwiczenia w pozycji leżącej, siedzącej lub stojącej na każde ćwiczenie wykonane w pozycji klęczącej.
  • Skup się na oddechu – skupienie na oddechu jest ważną częścią każdego ćwiczenia, ale oddech w przypadku pozycji klęczących nabiera jeszcze większego znaczenia. Postaraj się oddychać przez brzuch i nie pozwól na nadmierne rozszerzanie się klatki piersiowej.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Mała prośba – jeśli ten artykuł Ci pomógł – zostaw mu 5 . Jeśli nie, oceń go na tyle na ile uważasz. Chcemy, żeby nasze artykuły dawały Ci jak największą wartość, więc Twoja ocena pomoże nam w tworzeniu jeszcze lepszych treści, które będą mogły Ci się przydać w przyszłości. Nie zapomnij również zostawić komentarza , Twoja opinia jest dla nas ważna.

A jeśli chcesz być na bieżąco z naszymi artykułami i dostawać informacje o nowych treściach na blogu

Loading

Oceń post
[Głosy: 0 Średnia: 0]