Get 10% extra OFF on Porto Summer Sale - Use PORTOSUMMER coupon - Shop Now!

JAK CZĘSTO TRENOWAĆ BRZUCH?

JAK CZĘSTO TRENOWAĆ BRZUCH?

Lato to ten czas w roku, w którym najczęściej myślimy o swojej sylwetce i formie. Ciepłe temperatury zapraszają do tego, by pojawić się na plaży lub w miejscach, w których będziemy mogli „pokazać światu” efekty pracy nad sobą. Myśląc o wizerunku świetnej formy, najczęstszym i najbardziej rzucającym się na pierwszy rzut oka elementem, jest na pewno wyrzeźbiony brzuch – najlepiej tzw. „sześciopak”.

Wielu z nas trenując na siłowni czy biegając myśli o poprawie zdrowia, siły i innych parametrów, ale kto z nas nie chciałby przy tym mieć widocznie zarysowanego brzucha, na którym widać niemal wszystkie mięśnie? Jak więc podejść do treningu tej partii mięśniowej, by osiągnąć najlepsze rezultaty?

Oczywiście na silny i dobrze wyglądający brzuch składa się kilka elementów. O części z nich pisaliśmy już w poprzednich artykułach. Dzisiaj natomiast skupimy się na jednym ważnym elemencie, tj. częstotliwości treningów.

 

JAK CZĘSTO TRENOWAĆ BRZUCH?

Popularne jest przekonanie, że w przypadku brzucha dobra jest zasada „im więcej tym lepiej”. Brzuch nie różni się jednak szczególnie od pozostałych mięśni w naszym ciele, dlatego również w treningu brzucha należy pamiętać o dniach regeneracji. Nie jest więc prawdą, że nad brzuchem możesz pracować 7 dni w tygodniu – chyba, że przez pracę nad brzuchem rozumiesz po prostu odpowiednie odżywianie, które jest nieodłącznym elementem odsłoniętych, dobrze widocznych mięśni.

Jeśli chcesz zbudować solidny i mocny brzuch wystarczy, że poświęcisz na jego trening 2 lub 3 dni w tygodniu. Ćwiczenia na tą partię mięśniową możesz wykonywać jako osobny trening lub po prostu po swoim treningu siłowym. Pamiętaj jednak, by po takim treningu nie być na tyle zmęczonym, by nie poświęcić brzuchowi maksymalnej energii i pełnej uwagi.

W treningu brzucha ważne jest, by trenować w sposób różnorodny, tj. wykorzystując różne ćwiczenia (27 najlepszych ćwiczeń na brzuch znajdziesz we wcześniejszym artykule) angażujące zarówno mięśnie proste jak i skośne, często także dolny odcinek pleców. Nie zapominaj również o tym, że brzuch kształtowany jest podczas codziennej pracy na siłowni, pod warunkiem, że w treningu wykorzystujesz takie ćwiczenia jak przysiady, martwy ciąg czy podciągania. Do każdego ze swoich ćwiczeń siłowych, możesz także dodać element niestabilnej powierzchni (jak np. BOSU czy TerraCore), który zmusi do pracy mięśnie głębokie.

Żeby nie zmarnować efektów pracy nad brzuchem, tyle samo czasu co treningom poświęć odpowiedniej diecie – i nie chodzi tutaj o głodzenie się lub liczenie kalorii. Pamiętaj, że dobrze zbilansowana dieta, zawierająca wszystkie makro i mikroelementy (witaminy i minerały, białka, węglowodany i tłuszcze), pomoże Ci pozbyć się tkanki tłuszczowej będącej częścią powodu, dla którego Twój sześciopak nie jest widoczny.

Jeśli już podjąłeś decyzję o zmianie swojego brzucha, nie marnuj czasu i wprowadź do swojego planu wszystkie te elementy, które pomogą Ci osiągnąć idealny brzuch w najszybszym możliwym czasie. Nie pospieszaj tego procesu i we wszystkim co robisz zachowaj konieczną dyscyplinę. Upewnij się, że ta godzina pracy w tygodniu (3 sesje 20-minutowego treningu) będzie intensywna i rzetelna, a wtedy sukcesy przyjdą same.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Mała prośba – jeśli ten artykuł Ci pomógł – zostaw mu 5 . Jeśli nie, oceń go na tyle na ile uważasz. Chcemy, żeby nasze artykuły dawały Ci jak największą wartość, więc Twoja ocena pomoże nam w tworzeniu jeszcze lepszych treści, które będą mogły Ci się przydać w przyszłości. Nie zapomnij również zostawić komentarza , Twoja opinia jest dla nas ważna.

A jeśli chcesz być na bieżąco z naszymi artykułami i dostawać informacje o nowych treściach na blogu

Loading

Oceń post
[Głosy: 39 Średnia: 4.6]