Get 10% extra OFF on Porto Summer Sale - Use PORTOSUMMER coupon - Shop Now!

SPACER FARMERA – FITNESS WYZWANIE

spacer farmera fitness

SPACER FARMERA – FITNESS WYZWANIE

Spacer farmera to jedno z lepszych a jednocześnie bardzo niedocenianych ćwiczeń, które angażuje do pracy dużą ilość mięśni. To ćwiczenie to dobry wybór zawsze wtedy, kiedy celem jest wzmocnienie brzucha i całego korpusu, poprawa siły uchwytu czy stabilności bioder. Nic więc dziwnego, że jest to jedno z ćwiczeń znajdujące się w stałym planie treningowym strongmenów.

Dzisiaj, w ramach fitness wyzwania, zaproponujemy specjalną wersję tego ćwiczenia, która wybiegnie poza Twoje typowe ramy treningowe.

Jeśli wykonywałeś kiedyś spacer farmera, prawdopodobne jest, że używałeś wtedy ciężkich ciężarów, wynoszących nawet do 2-krotności masy Twojego ciała, pokonując dystans 15-30 metrów. W dzisiejszej wersji, obciążenie będzie znacznie mniejsze, ale znacznie dłuższy będzie dystans.

Przygotuj się więc na…1,5km.

Dobra wiadomość jest taka, że hantle, z którymi powinieneś spacerować w każdej z rąk powinny wynosić około 10% masy Twojego ciała.

KORZYŚCI ZMODYFIKOWANEGO SPACERU FARMERA:

Mimo, że na początku może Ci się wydawać jakby ciężar nie był wymagający, po kilku minutach zmienisz zdanie i zobaczysz, że tak zmodyfikowane ćwiczenie równie mocno odczują Twoje przedramiona. Dużą pracę wykona również brzuch a niemniejszą serce, które podniesie poziom Twojego tętna i zmusi Cię do pracy aerobowej. Jeśli to nie wystarczy, możesz być spokojny o test Twojego charakteru – solidne wykonanie tej wersji spaceru farmera na pewno sprawi, że będziesz musiał walczyć ze swoim umysłem.

Zanim jednak podejdziesz do wyzwania, pamiętaj o zapoznaniu się z odpowiednią techniką.

NAJWAŻNIEJSZE RZECZY DO ZAPAMIĘTANIA:

  • Przez cały czas trwania ćwiczenia, dbaj o napięcie brzucha, nie pozwalając na rotację tułowia i bioder
  • Trzymaj barki ściągnięte w dół i do tyłu
  • Jeśli w którymś momencie nie będziesz w stanie utrzymać hantli w rękach, umieść hantle na barkach dokładnie w taki sam sposób jak podczas wykonywania przysiadów ze sztangą z przodu
  • Oddychaj głęboko, w pełni kontrolując oddech podczas wdechu i wydechu (częstym problemem, zwłaszcza w drugiej części ćwiczenia, jest płytkie i krótkie oddychanie)

Jeśli chcesz wykonać tą wersję spaceru farmera a nie masz odpowiedniej przestrzeni – wykonaj ją na zewnątrz. Chcesz podjąć się wyzwania na siłowni – skorzystaj z bieżni ustawiając prędkość na około 4.0-5.0km/h.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Mała prośba – jeśli ten artykuł Ci pomógł – zostaw mu 5 . Jeśli nie, oceń go na tyle na ile uważasz. Chcemy, żeby nasze artykuły dawały Ci jak największą wartość, więc Twoja ocena pomoże nam w tworzeniu jeszcze lepszych treści, które będą mogły Ci się przydać w przyszłości. Nie zapomnij również zostawić komentarza , Twoja opinia jest dla nas ważna.

A jeśli chcesz być na bieżąco z naszymi artykułami i dostawać informacje o nowych treściach na blogu

Loading

Oceń post
[Głosy: 1 Średnia: 5]