Get 10% extra OFF on Porto Summer Sale - Use PORTOSUMMER coupon - Shop Now!

KORZYŚCI UŻYWANIA URZĄDZEŃ DO MASAŻU WIBRACYJNEGO

hypervolt masaż ud

KORZYŚCI UŻYWANIA URZĄDZEŃ DO MASAŻU WIBRACYJNEGO

W świecie, w którym na co dzień jesteśmy zasypywani coraz to nowszymi produktami, ciężko stwierdzić który z produktów naprawdę działa, a który jest tylko ładnie wyglądającym gadżetem. O ile w niektórych dziedzinach życia taka różnica nie ma wielkiego znaczenia, w treningu i zdrowiu – jest już zdecydowanie inaczej. Tutaj stawka jest po prostu za wysoka.

To dlatego ze swojej strony zawsze staramy się wybierać wyłącznie te produkty, których skuteczność działania jest niepodważalna i co do których nie mamy wątpliwości, że pomogą Ci osiągnąć Twoje cele treningowe – niezależnie od tego czy celem jest lepsza forma, zdrowie, siła czy mobilność.

Dzisiaj, w związku ze stale rosnącą popularnością urządzeń do masażu wibracyjnego, chcemy przyjrzeć się nieco bliżej korzyściom z ich używania. Żeby pracować na konkretnym przykładzie, oprzemy się o najbardziej popularny produkt na świecie w tej kategorii – Hypervolt.

URZĄDZENIE DO MASAŻU WIBRACYJNEGO – CO TO TAKIEGO?

Urządzenia do masażu wibracyjnego są wciąż nowością na rynku. Powstały niespełna 2 lata temu jako odpowiedź na jeszcze bardziej efektywną terapię mięśniowo-powięziową, która do niedawna odbywała się wyłącznie za pomocą fizjoterapeuty, rollerów lub piłek do masażu. Oczywiście rollery i piłki do masażu wciąż mają swoje zastosowanie, natomiast takie urządzenia jak Hypervolt są po prostu skuteczniejsze. To dzięki takiemu urządzeniu jesteś w stanie precyzyjnie dotrzeć do niemal każdego miejsca na ciele, poprawić przepływ krwi i zwiększyć zakres ruchu. O ile wszystkie z tych rezultatów są warte zainteresowania, jest jeszcze jeden powód, dla którego urządzenia do masażu wibracyjnego mogą być ciężkie do zastąpienia. Chodzi tu o aspekt wywoływania bólu, lub w tym wypadku bardziej jego ograniczenia.

Jedna z teorii mówi, że zdrowe impulsy nerwowe w ciele reagują na ból w milisekundach. Wibracje powodowane przez urządzenia do masażu na pewnych intensywnościach są w stanie „oszukać” układ nerwowy sprawiając, że ból będzie nieodczuwalny lub przynajmniej ograniczony. Mówimy tutaj o teorii, ponieważ nie jest to problem na tyle dogłębnie zbadany, by można było brać go za pewnik. Doświadczenie tysięcy ludzi mówi jednak, że może to być zgodne z prawdą, ponieważ większość użytkowników produktów wyposażonych w wibracje o sporej intensywności zgłasza mniejszy dyskomfort niż w momencie korzystania z typowych rollerów czy piłek.

JAK KORZYSTAĆ Z URZĄDZENIA DO MASAŻU WIBRACYJNEGO?

Urządzenie do masażu wibracyjnego celowo nie jest skomplikowane w obsłudze. Nie ma więc tutaj konieczności tłumaczenia obsługi pod kątem włączania czy wyłączania urządzenia. Ważniejszy jest niewątpliwie sam etap kontaktu z mięśniami i takie wykorzystanie urządzenia, które zapewni najlepsze rezultaty pracy.

Przed przystąpieniem do korzystania z urządzenia, nie bądź zbyt ambitny – zacznij więc od włączenia pierwszego poziomu intensywności wibracji i wyboru najbardziej delikatnych i uniwersalnych końcówek. W momencie, w którym głowica urządzenia pracuje, przyłóż ją delikatnie do mięśnia i poruszaj po jego powierzchni. Jeśli napotkasz na swojej drodze szczególnie spięty lub bolesny mięsień, zatrzymaj ruch w tym miejscu przez około 30 sekund. Jeśli czujesz, że docisk nie jest wystarczający, nie musisz używać swojej siły – użyj innego, bardziej intensywnego poziomu za pomocą naciśnięcia guzika.

Pamiętaj, że o ile ciężko jest wyrządzić sobie krzywdę takim urządzeniem, można to zrobić. Jeśli jednak będziesz unikać pracy na kościach lub nie poświęcisz jednej grupie mięśniowej ekstremalnie długiego czasu (np. godzinę), nie powinieneś doświadczyć żadnych problemów.

Najlepszym sposobem rozpoznania tego czy dobrze korzystasz z urządzenia do masażu wibracyjnego jest obserwacja siebie i efektów swojej pracy. Eksperymentuj więc ze sobą na początkowych etapach działania z urządzeniem. W przeciągu kilku dni lub maksymalnie tygodni, będziesz dokładnie wiedzieć nad którym partiami ciała trzeba popracować trochę mniej lub trochę bardziej.

KIEDY UŻYWAĆ URZĄDZENIA DO MASAŻU WIBRACYJNEGO?

Przed treningiem

masaż wibracyjny hypervolt

Urządzenia do masażu wibracyjnego kojarzone są zazwyczaj z regeneracją potreningową. Mało kto jednak wie o ich wpływie na bardziej efektywną rozgrzewkę przed wysiłkiem. Jaki to wpływ? Po pierwsze, kilka minut pracy z urządzeniem znacznie poprawia przepływ krwi i podwyższa temperaturę mięśni. Po drugie, wibracje aktywują układ nerwowy przygotowując go do aktywności fizycznej.

Planując swój trening, zaplanuj jako jego część rozgrzewkę z użyciem urządzenia do masażu wibracyjnego. Podczas rozgrzewki i masażu, skup się na tych grupach mięśniowych, które będą brały udział w treningu. Przykładowo – jeśli planujesz trening klatki piersiowej, poświęć szczególną uwagę klatce piersiowej i ramionom. Ogranicz się do około 30 lub maksymalnie 45 sekund na daną grupę – to w zupełności wystarczy, by przygotować mięśnie do wysiłku.

W trakcie treningu

Czas na wsparcie z wykorzystaniem urządzenia do masażu wibracyjnego możesz znaleźć między seriami. Jeśli po którejś z serii czujesz, że Twoje mięśnie zaczynają robić się spięte lub zmęczone, użyj urządzenia. Wielu ludzi między seriami walczy ze spiętymi mięśniami za pomocą rozciągania. Badania i doświadczenia pokazują jednak, że taki sposób nie tylko nie pomaga, ale przeszkadza w osiągnięciu optymalnego poziomu siły i mocy w kolejnych seriach.

Wykorzystując urządzenie do masażu wibracyjnego, poświęć danej grupie mięśniowej około 15-20 sekund.

Po treningu

Po wysiłku konieczne jest zadbanie o rozluźnienie mięśni i jak najszybsze ich zregenerowanie. To dlatego niezbędne jest wykorzystanie w procesie regeneracji potreningowej najefektywniejszego urządzenia do poprawy jakości mięśni – Hypervolta. Hypervolt pomoże odprężyć mięśnie i da im oczekiwany odpoczynek.

Żeby w najlepszy możliwy sposób wykorzystać urządzenie do masażu wibracyjnego, poświęć każdej angażowanej podczas treningu grupie mięśniowej od 60 do 120 sekund.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Mała prośba – jeśli ten artykuł Ci pomógł – zostaw mu 5 . Jeśli nie, oceń go na tyle na ile uważasz. Chcemy, żeby nasze artykuły dawały Ci jak największą wartość, więc Twoja ocena pomoże nam w tworzeniu jeszcze lepszych treści, które będą mogły Ci się przydać w przyszłości. Nie zapomnij również zostawić komentarza , Twoja opinia jest dla nas ważna.

A jeśli chcesz być na bieżąco z naszymi artykułami i dostawać informacje o nowych treściach na blogu

Loading

Oceń post
[Głosy: 1 Średnia: 5]