Get 10% extra OFF on Porto Summer Sale - Use PORTOSUMMER coupon - Shop Now!

PROSTY I SKUTECZNY SPOSÓB NA POPRAWĘ POSTAWY

poprawa postawy joga

PROSTY I SKUTECZNY SPOSÓB NA POPRAWĘ POSTAWY

Żyjemy w czasach, w których dużą część czasu spędzamy przy komputerze lub z telefonem, zapominając przy tym często o trzymaniu prawidłowej postawy ciała. Następnie, chcąc poprawić sytuację, idziemy na siłownię i ćwiczymy. Ćwiczymy systematycznie. Problem pojawia się wtedy, kiedy trening na siłowni jeszcze pogarsza całą sytuację. Kiedy tak się dzieje?

Najczęściej w sytuacjach typowych dla większości ludzi, tj. treningu skupiającego się na dobrej i „widocznej” sylwetce, tzn. mięśniach z przodu ciała, które najzwyczajniej w świecie widać w lustrze. Naturalne jest dla większości z nas, że oglądając siebie na co dzień, widzimy się z przodu i to jak wyglądamy w swoich oczach opieramy właśnie o przód ciała.

To m.in. dlatego jednymi z najczęściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni są ćwiczenia na klatkę piersiową czy brzuch. Kiedy jednak spędzamy czas w pracy, w domu lub w podróży przed telefonem, pochylając się i zaokrąglając barki, takie ćwiczenia powodują niestety pogorszenie tego problemu. W wielu wypadkach na siłowni powielamy nieprawidłową pozycję pleców, tułowia i barków, dokładając do tego jeszcze dodatkowy ciężar. Brzmi jak pewny przepis do nieprawidłowej postawy (i wiążących się z nią bólów i kontuzji).

Pytanie więc jak taki problem wyeliminować? Szczęśliwie, mamy dla Ciebie

1 PROSTY I SKUTECZNY SPOSÓB NA POPRAWĘ POSTAWY

W zasadzie jedno ćwiczenie:

Prawidłowa technika:

  1. Wybierz lekki ciężar, tj. taki, z którym będziesz w stanie wykonać przynajmniej 20 powtórzeń.
  2. Złap uchwyt wyciągu nachwytem. Będąc cały czas wyprostowanym i nie używając momentu pędu w żadną ze stron (np. bujania), pociągnij wyciąg delikatnie w stronę ciała.
  3. Przywiedź możliwie jak najbliżej do siebie obie łopatki, jednocześnie napinając mięśnie między nimi. Pamiętaj, by w tej fazie ruchu nie podnosić do góry barków, ponieważ przejmą one wtedy część pracy. Tutaj, chcemy jedynie skupić się na mięśniach dookoła łopatek.
  4. Bardzo ważne jest przeprowadzenie ciężaru przez pełny zakres ruchu, dlatego doprowadź wyciąg do momentu, w którym bicepsy zetkną się z przedramionami a nadgarstki będą na poziomie Twoich uszu.
  5. Przytrzymaj ruch przez 5 sekund napinając mięśnie przez cały czas. Następnie, w kontrolowanym tempie, wróć do pozycji startowej.
  6. Wykonaj 3-4 serie składające się z 8-10 powtórzeń. Jeśli nie wiedziałeś do tej pory, gdzie znajdują się mięśnie równoległoboczne grzbietu, to ćwiczenie z pewnością da Ci o nich znać.

Dlaczego akurat to ćwiczenie jest świetnym sposobem na walkę z nieprawidłową postawą?

Sekret ćwiczenia tkwi w opisanej powyżej technice. Wielokrotnie można zauważyć na siłowni ludzi wykonujących to samo lub podobne ćwiczenie. Często jednak jego wykonanie pozostawia wiele do życzenia – mianowicie, w wielu wypadkach celem jest pokonanie jak największego ciężaru. To z kolei powoduje konieczność pomocy ze strony bioder i nóg, w rezultacie zabranie dużej części pracy, która z założenia powinna korygować zaburzenia równowagi w sile mięśniowej poprzez wydłużony czas napięcia mięśni.

Jeśli więc skupisz się na odpowiedniej technice i nie pozwolisz, by w drogę weszło Twoje ego (podnoszenie imponujących ciężarów), z pewnością skorzysta na tym Twoja postawa.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Mała prośba – jeśli ten artykuł Ci pomógł – zostaw mu 5 . Jeśli nie, oceń go na tyle na ile uważasz. Chcemy, żeby nasze artykuły dawały Ci jak największą wartość, więc Twoja ocena pomoże nam w tworzeniu jeszcze lepszych treści, które będą mogły Ci się przydać w przyszłości. Nie zapomnij również zostawić komentarza , Twoja opinia jest dla nas ważna.

A jeśli chcesz być na bieżąco z naszymi artykułami i dostawać informacje o nowych treściach na blogu

Loading

Oceń post
[Głosy: 1 Średnia: 5]