Get 10% extra OFF on Porto Summer Sale - Use PORTOSUMMER coupon - Shop Now!

9 POWODÓW DLA KTÓRYCH NIE REALIZUJESZ NOWOROCZNYCH POSTANOWIEŃ

fitness trener

9 POWODÓW DLA KTÓRYCH NIE REALIZUJESZ NOWOROCZNYCH POSTANOWIEŃ

Każdego roku, przez cały styczeń słychać niezmiennie 2 słowa – noworoczne postanowienia. Niestety problem polega na tym, że o takich postanowieniach więcej słychać niż widać a w lutym często temat jest już całkowicie zapomniany.

My mamy nadzieję, że z nami do tego nie dopuścisz (żeby łatwiej było Ci to zrobić, napisaliśmy poprzedni artykuł o tym jak wypracować zdrowe nawyki w 2021 roku). Jednym z elementów w drodze do tego jest uświadomienie sobie, co powoduje porażkę w drodze do noworocznych celów. Jeśli będziesz pamiętał o takich powodach, łatwiej będzie Ci ich uniknąć teraz. To dlatego, poniżej znajdziesz 9 powodów, które zamiast pchać Cię do góry, ciągną Cię w dół.

 

POWÓD #1 – PÓJŚCIE ZA MODĄ

Pojęcia treningu, zdrowia, formy i wyglądu są tak popularne, że zawsze będą wiązały się z nową modą. Jednego dnia będzie to „superćwiczenie”, innego „supersprzęt”, często reklamowany jako szybki, lepszy i bardziej długotrwały sposób na osiągnięcie Twojego celu. Nie daj się zwieść – sposób jest tylko jeden i pisaliśmy o nim we wspomnianym wyżej artykule. Jeśli potrzebujesz więcej rad, zaglądaj na naszego bloga a niezależnie od tego, co będziesz robić pamiętaj – źródłem Twoich informacji powinien być ktoś, kto naprawdę zna się na temacie, o którym chcesz dowiedzieć się więcej. Poleganie na ciągle zmieniających się trendach i modzie doprowadzi Cię tylko do frustracji i straty czasu.

 

POWÓD #2 – TRENING CARDIO NA SPALENIE TKANKI TŁUSZCZOWEJ

Pozbycie się dodatkowych kilogramów to jeden z najpopularniejszych celów noworocznych. Mało tego – typowe podejście do tego celu jest też jednym z najbardziej nietrafionych. Wielu ludzi uważa, że żeby schudnąć, trzeba zabrać się za trening cardio (najczęściej sprowadza się to do biegania lub jazdy na rowerze). Taki rodzaj treningu na pewno nie jest zły, ale nie powinien być jedyny. Pisaliśmy o tym w jednym z naszych artykułów zatytułowanych Czy trening cardio to najlepszy sposób na utratę wagi? Dzisiaj dodamy więc tylko, że poza treningiem cardio o wysokiej intensywności, powinieneś zaprzyjaźnić się z treningiem siłowym. Jeśli nie wiesz jak to zrobić, zapoznaj się z naszym blogiem, gdzie znajdziesz dużo informacji zarówno dla osób początkujących, średniozaawansowanych jak i zaawansowanych.

 

POWÓD #3 – DRASTYCZNA ZMIANA NAWYKÓW

Świetnie jest mieć postanowienie i zmierzać do niego bez kompromisów. Sami jesteśmy za tym. Musisz jednak pamiętać, że dla większości ludzi, drastyczna zmiana nawyków, czy to pod kątem odżywiania czy treningu, jest niemal niemożliwa do utrzymania. Przykładowo – jeśli Twoje obecne plany obejmują systematyczne wyjścia ze znajomymi na piwo lub treningi raz w tygodniu nie spodziewaj się, że w 2021 roku piwa w ogóle się nie napijesz a na siłowni będziesz pojawiał się 5 dni w tygodniu. W zamian, zaplanuj sobie systematyczne dążenie do celu i przejście na tryb życia, który będziesz mógł utrzymać bez ekstremalnych wyrzeczeń.

 

POWÓD #4 – SAMOTNE DĄŻENIE DO CELU

Twoje potrzeby i cele są z pewnością unikalne. Nie oznacza to jednak, że któryś z Twoich znajomych nie ma podobnych celów. Niewykluczone też, że taka osoba szuka kogoś, kto pomoże jej zmotywować się do działania. Taką osobą możesz być Ty a Wasze cele możecie osiągnąć wspólnie. Bo zawsze łatwiej jest wykonać trening z kimś kiedy czujesz się jakby nie był to na trening najlepszy dzień. Pojawia się tutaj element wzajemnych zobowiązań a takie zawsze trudniej odpuścić niż swoje osobiste. Znajdź więc kogoś, kto będzie mógł dążyć do celu razem z Tobą.

 

POWÓD #5 – ZBYT SZYBKO NA ZBYT GŁĘBOKĄ WODĘ

Będąc na początku roku i swojej drogi do przyszłych sukcesów, łatwo jest zdobyć się na treningi z wyższą niż zawsze intensywnością i/lub poświęcić im wyjątkowo dużo czasu. Pamiętaj jednak, że „nie od razu Kraków zbudowano”. Jeśli postawiłeś sobie cel, zaplanuj jego osiągnięcie krok po kroku, zwiększając intensywność lub objętość treningową nie więcej niż 10% tygodniowo. To jedna z zasad, która może uchronić Cię przed urazami i zbyt wczesnym wypaleniem.

 

POWÓD #6 – ZAPOMINANIE O ŚNIE

Jeśli mowa o urazach i wypaleniu (lub inaczej nazwanemu przetrenowaniu), nie można zapominać o śnie, który jest jednym z kluczowych elementów regeneracji – nie tylko dla ciała, ale i dla ducha. Przeznacz na sen odpowiedni czas i przede wszystkim skup się na poprawie jakości snu. Można zrobić to na wiele sposobów – przykładowo, dbając o ograniczenie korzystania z komputera, telefonu lub telewizora na pół godziny przed pójściem spać lub wykonywaniu podobnych czynności przed spaniem. Jeśli jeszcze nie wiesz jak poprawić jakość snu, przynajmniej zaplanuj jego czas i przeznacz na sen minimum 8 godzin dziennie.

 

POWÓD #7 – WYZNACZANIE ZBYT WYMAGAJĄCYCH CELÓW

Ambicja jest dobrą cechą, ale jest jeszcze coś takiego jak niezdrowa ambicja. Ta zazwyczaj obejmuje właśnie postawienie przed sobą zbyt wymagającego celu, który jest nierealny do osiągnięcia. To z kolei powoduje brak motywacji i zniechęcenie, które w dodatku może być trudne do odbudowania. Jak więc skonstruować cel, by go osiągnąć? Przede wszystkim wyznacz sobie cel wymagający i konkretne, mniejsze cele, z których będziesz mógł się stale rozliczać – przykładowo, raz w miesiącu. Jeśli nie osiągniesz mniejszych celów w drodze do tego większego, koniecznie wyciągnij wnioski i lekko zmodyfikuj swoje założenia. Elastyczność jest tutaj wskazana, ale pamiętaj, by była połączona ze szczerością. Jeśli zmieniasz swoje plany ze względu na lenistwo lub Twoje zaniedbania, problem jest większy niż zbyt wygórowana ambicja.

 

POWÓD #8 – ZBYT DUŻA SAMOKRYTYKA

W drodze do swoich celów spotkasz wiele przeciwieństw i wyzwań (jeśli ich nie spotkasz, oznacza to, że cel, który sobie postawiłeś nie jest nawet warty realizacji). W takich sytuacjach, po prostu nie bądź surowy w stosunku do siebie. Każdemu zdarzają się gorsze dni, niezrealizowane założenia czy nieudane treningi. Zamiast martwić się o takie rzeczy, postaraj się rozmawiać z samym sobą na co dzień, wypowiadając na głos tzw. afirmacje, czyli zdania budujące Twoją pewność siebie. Koniec końców, łatwiej będzie Ci osiągnąć Twoje cele mając zbyt duże ego niż będąc zbyt krytycznym w stosunku do swojej osoby.

 

POWÓD #9 – POCZUCIE DOBRZE WYKONANEGO ZADANIA

Na przestrzeni roku może zdarzyć się, że wszystko idzie po Twojej myśli. Kto wie – może nawet przekroczysz swoje własne oczekiwania i osiągniesz swoje cele z wyprzedzeniem. Nie daj się wtedy złapać na poczucie dobrze wykonanego zadania i spoczęcie na laurach. Swoje cele traktuj bardziej jako niekończący się proces lub przynajmniej efekt do utrzymania. Najgorsza rzecz, która może się stać to taka, że osiągniesz swoje cele a później wrócisz do punktu wyjścia. Żeby to się nie stało, zaplanuj sobie kolejne cele, które świetnie uzupełniają te już osiągnięte. Przykładowo, jeśli Twoim celem było przebiegnięcie maratonu w 4 godziny, wyznacz sobie za cel udział w maratonie rowerowym lub triathlonie.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Mała prośba – jeśli ten artykuł Ci pomógł – zostaw mu 5 . Jeśli nie, oceń go na tyle na ile uważasz. Chcemy, żeby nasze artykuły dawały Ci jak największą wartość, więc Twoja ocena pomoże nam w tworzeniu jeszcze lepszych treści, które będą mogły Ci się przydać w przyszłości. Nie zapomnij również zostawić komentarza , Twoja opinia jest dla nas ważna.

Oceń post
[Głosy: 0 Średnia: 0]