Get 10% extra OFF on Porto Summer Sale - Use PORTOSUMMER coupon - Shop Now!

4 RZECZY, KTÓRE MOŻESZ ZROBIĆ JUŻ TERAZ, ŻEBY ZREALIZOWAĆ NOWOROCZNE POSTANOWIENIA

joga fitness

4 RZECZY, KTÓRE MOŻESZ ZROBIĆ JUŻ TERAZ, ŻEBY ZREALIZOWAĆ NOWOROCZNE POSTANOWIENIA

Zostały już niecałe 3 tygodnie do 1 stycznia – czasu, w którym najpopularniejszymi słowami są noworoczne postanowienia. Większość z nas wchodzi w Nowy Rok z myślą, że będzie lepiej a postanowienia, które sobie założyliśmy tym razem się spełnią. Bo dlaczego miałoby być inaczej.

Problem w tym, że statystyki pokazują, że cele postawione przed sobą w ramach noworocznych postanowień osiągane są tylko przez około…8% osób!

Nie twierdzimy, że w związku z tym, rozwiązaniem jest odpuszczenie swoich celów. Wręcz przeciwnie – uświadomienie sobie tego, jak rzeczywiście i obiektywnie wygląda sytuacja, jest pierwszym krokiem do stawienia jej czoła i podejścia do tematu w odpowiedni sposób. Zbyt optymistyczny i zaburzony obraz rzeczywistości najczęściej sprawia, że wyobrażasz sobie łatwiejszą drogę do celu a w momencie, w którym droga robi się trudniejsza niż planowałeś, łatwiej jest wtedy odpuścić i wrócić do założeń nie z 1 stycznia a 31 grudnia (tak – ten dzień różnicy robi różnicę w podejściu).

Mamy więc nadzieję, że spojrzysz dzisiaj na noworoczne postanowienia z jednym nastawieniem – łatwo nie będzie, ale Twój cel będzie warty pracy i dyscypliny. Jeśli jesteś na to gotowy, będziesz należał do elitarnej grupy 8% osób. Jedyne, co musisz teraz zrobić, to trzymać się poniższych 4 rzeczy, które pomogą Ci szybciej i lepiej zrealizować swoje cele w kolejnym, 2021 roku (mowa oczywiście o celach związanych ze swoim zdrowiem i formą).

 

#1 NIE PRZESADZAJ Z JEDZENIEM

Grudzień, a w szczególności okres świąteczny, jest bardzo niebezpieczny pod kątem jedzenia. Większość okazji w tym miesiącu wiąże się nie tylko z jedzeniem, ale mówiąc zupełnie szczerze – nawet z objadaniem się. Zdajemy sobie sprawę z tego, że ciężko oprzeć się czekoladowym prezentom, spróbowaniu wszystkich 12 potraw na wigilijnym stole (i często kontynuowaniu jedzenia, które zostało jeszcze kilka dni po wigilii) czy pizzy i przekąskom na imprezie sylwestrowej. Nie będziemy więc zachęcać do tego, by odpuścić sobie wszystkie z tych rzeczy. Jedyne, co polecamy w takiej sytuacji, to po prostu umiar i ograniczenie się do pojedynczych okazji. Czym innym jest jedzenie a czym innym jest objadanie się bez umiaru lub po prostu odpuszczenie sobie „bo są Święta”. Ten świąteczny powód zdaje się też trwać w nieskończoność a odpuszczenie racjonalnego jedzenia przedłuża się nie na dzień lub dwa, ale na cały tydzień.

Po prostu nie dopuść do tego i zdaj sobie sprawę z tego, że łatwiej będzie Ci wejść w noworoczne postanowienia nie robiąc jednego lub kilku kroków w tył tuż przed ich rozpoczęciem. W takim wypadku, śmiało ciesz się wszystkimi potrawami w wigilię i nie odmawiaj sobie za wszelką cenę imprezowego jedzenia w sylwestra. Rób to tylko z umiarem a w dni bez „większej okazji” trzymaj się zbalansowanej diety, która powinna Ci towarzyszyć na co dzień.

 

#2 ZNAJDŹ KILKA MINUT NA WYSIŁEK

Grudzień jest wymagającym miesiącem nie tylko z powodu jedzenia, ale i czasu. Dla większości osób grudzień to czas intensywnej pracy zawodowej, a do niej dochodzą jeszcze wszystkie zajęcia związane z przygotowaniem świąt, prezentów, dekoracji, sprzątaniem, odwiedzinami rodziny i znajomych (często długim podróżowaniem), itd. Bardzo łatwo jest wtedy odpuścić nie tylko zdrowe jedzenie, ale wysiłek fizyczny. To wszystko sprawia, że jeszcze przed nowym rokiem i naszymi nowo postanowionymi celami robimy wspomniany krok w tył.

Rozwiązaniem na to jest zaplanowanie w swoim grafiku czasu na trening. Jeśli uda Ci się poświęcić na to 30 minut – świetnie. Jeśli znajdziesz 60 – genialnie! Ale co jeśli będziesz czasu będziesz miał mniej – nawet nie kilkanaście, ale kilka minut? Pomoże Ci wtedy jeden z naszych wcześniejszych artykułów – Pomysły na trening dla najbardziej zabieganych. Koniecznie się z nim zapoznaj!

 

#3 UPUBLICZNIJ SWOJE CELE

Masz jeszcze niecałe 3 tygodnie do nowego roku. Poświęć przynajmniej 2 z nich na sformułowanie wszystkich swoich celów i nie tylko zapisz je w miejscu, do którego będziesz często wracał, ale upublicznij je, tzn. powiedz o nich swojemu partnerowi, rodzicom lub zaufanym przyjaciołom.

Stawiając sobie cel staraj się, by był on jak najbardziej konkretny i by składał się z 2 elementów. Jeden to cel sam w sobie, np. przebiegnięcie 10km w 45 minut, wykonanie 10 przysiadów z ciężarem 60kg lub zrzucenie 8kg. Drugim elementem są cele pośrednie, czyli krótkoterminowe cele niezbędne do wprowadzenia, by osiągnąć cel główny. Przykładowo – w przypadku przebiegnięcia 10km w odpowiednim czasie postaw sobie za cel bieganie 4 razy w tygodniu z konkretnymi planami na dany trening, np. poniedziałek, czwartek – interwały, środa i sobota – dłuższe wybiegania.

Kolejnym etapem będzie doprecyzowanie i takich planów, ale o tym w punkcie 4.

 

#4 ZNAJDŹ ODPOWIEDNI PROGRAM TRENINGOWY

Niezależnie od tego, jaki będzie Twój cel noworoczny, konieczne będzie znalezienie odpowiedniego programu treningowego, który zapewni jego osiągnięcie. W nieskończonym źródle wiedzy jakim jest internet, powinieneś bez problemu znaleźć odpowiednie rekomendacje treningowe dla swoich potrzeb. Z internetem zawsze jednak trzeba uważać bo o ile jest to jedno z najlepszych źródeł wiedzy, jest to też miejsce, w którym praktycznie każdy może wypowiedzieć się na jakiś temat. Dobrze jest mieć w takim wypadku „naturalny filtr ograniczonego zaufania” i dodatkowo weryfikować informacje, o których przeczytałeś raz lub dwa. Czerpiąc wiedzę treningową postaraj się upewnić, że źródło, z którego korzystasz jest wiarygodne. Oczywiście z naszej perspektywy, jednym z najlepszych źródeł wiedzy jest nasz blog, którego celem jest właśnie pomoc Tobie w osiąganiu swoich celów.

Rozumiemy jednak, że dla wielu osób ważna jest nie tylko wiedza, ale motywacja – często ta pochodząca z zewnątrz. Możliwe więc, że najlepszym wyborem dla Ciebie będzie po prostu znalezienie trenera personalnego, który przygotuje dla Ciebie odpowiedni program treningowy i pomoże Ci rozliczać Cię z efektów. Pamiętaj tutaj, że trener trenerowi nierówny. Wybierz tego odpowiedniego dla siebie a o tym jak wybrać najlepszego trenera personalnego, pisaliśmy już wcześniej.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Mała prośba – jeśli ten artykuł Ci pomógł – zostaw mu 5 . Jeśli nie, oceń go na tyle na ile uważasz. Chcemy, żeby nasze artykuły dawały Ci jak największą wartość, więc Twoja ocena pomoże nam w tworzeniu jeszcze lepszych treści, które będą mogły Ci się przydać w przyszłości. Nie zapomnij również zostawić komentarza , Twoja opinia jest dla nas ważna.

Oceń post
[Głosy: 1 Średnia: 5]