Get 10% extra OFF on Porto Summer Sale - Use PORTOSUMMER coupon - Shop Now!

UTRATA MASY CIAŁA – KALKULATOR

utrata masy ciała

UTRATA MASY CIAŁA – KALKULATOR

Kalkulator utraty masy ciała to łatwe w użyciu narzędzie do ćwiczeń, które można wykorzystać do oszacowania dziennej zalecanej liczby kalorii, pozwalającej zrzucić zbędne kilogramy. Kalkulator podaje też przybliżony czas, jaki zajmie Ci osiągnięcie docelowej wagi w tempie 0,5 lub 1kg utraty masy na tydzień.

Two columns
Pionowo
Poziomo

Kalkulator utraty wagi

Wynik

{{ item.label }} {{ item.converted }}

Your service request has been completed!

We have sent your request information to your email.
Issued on: {{ $store.getters.getIssuedOn }}
Payment method: {{ $store.getters.getPaymentType }}
{{ item.label }}: {{ item.converted }}

Kalkulator wykorzystuje formułę opartą na Twoich danych i poziomie aktywności, w celu określenia całkowitego dziennego wydatku energetycznego (TDEE), obliczenia podstawowej przemiany materii (BMR) lub liczby kalorii potrzebnych organizmowi do wykonywania podstawowych funkcji życiowych (oddychanie, przetwarzanie składników odżywczych, itp.). Jest to niezbędne, aby znaleźć liczbę kalorii potrzebnych organizmowi do utrzymania aktualnej wagi.

 

JAK UŻYWAĆ KALKULATORA UTRATY MASY CIAŁA?

Kalkulator utraty masy jest dość prosty w użyciu. Żeby upewnić Cię, że wykorzystujesz go odpowiednio, podajemy dokładną instrukcję jego obsługi krok po kroku:

  • Wybierz płeć
  • Podaj swoją aktualną masę ciała
  • Wpisz swoją docelową masę ciała
  • Podaj swój wzrost
  • Wpisz swój wiek
  • Wybierz poziom aktywności
  • Wybierz tempo utraty wagi

 

POZIOMY AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ

Do wyboru jest kilka różnych poziomów aktywności, w zależności od tego jak wygląda Twój przeciętny dzień.

  • Brak aktywności (tryb siedzący)

Dużo siedzisz i leżysz, nie jesteś aktywny fizycznie poza wykonywaniem normalnych codziennych czynności – prowadzisz wtedy siedzący tryb życia.

  • Niska aktywność fizyczna

Wybierasz się na krótki, codzienny spacer i nie robisz nic więcej niż regularne załatwianie prywatnych spraw. W tym przypadku prawdopodobnie prowadzisz lekko aktywny tryb życia.

  • Średnia aktywność fizyczna

Idziesz na codzienny trucht, aby podnieść tętno, ćwiczysz 3-5 razy w tygodniu i masz pracę, która w większości wymaga od Ciebie bycia na nogach.

  • Wysoka aktywność fizyczna

Uczestniczysz w planowanych aktywnościach fizycznych 4-6 razy w tygodniu z przyzwoitą intensywnością, która podnosi tętno. Codzienne zadania mogą obejmować czynności podobne do załatwiania spraw, wyprowadzania psa, wykonywania prac domowych, naprawy samochodu i ogólnego poruszania się.

  • Ekstremalna aktywność fizyczna

Osoby wyjątkowo aktywne mogą obejmować sportowców wyczynowych lub ogólnie, osoby bardzo aktywne. Takie osoby mogą wykonywać ćwiczenia fizyczne o umiarkowanej lub wysokiej intensywności 6-7 razy w tygodniu przez kilka godzin każdego dnia i/lub wykonywać bardzo obciążającą fizycznie pracę.

 

REGUŁA 3,500 KALORII

Kalkulator do obliczeń przyjmuję, że 3,500 kalorii jest równe 0,5kg masy ciała. Tak więc, jeśli podzielisz 3,500 kalorii przez 7 dni, będziesz musiał spalić 500 kalorii każdego dnia, aby stracić pół kilograma masy ciała tygodniowo. Jest to zwykle dość dokładna metoda, szczególnie na początkowych etapach odchudzania.

Należy pamiętać, że istnieje wiele zmiennych, które mogą wpływać na liczbę kalorii równą 0,5kg masy ciała (nie uwzględniamy tutaj masy wody i glikogenu). Czynniki takie jak tkanka tłuszczowa, tkanka mięśniowa, metabolizm czy działanie termiczne pożywienia, mogą wpływać na liczbę kalorii, które musisz spalić, aby stracić lub przybrać na wadze. Przekonasz się, że będzie to miało miejsce w dalszej transformacji, gdy zmieni się skład Twojego ciała.

W związku z tym, kalkulator odchudzania jest bardzo przydatnym narzędziem szczególnie dla osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z odchudzaniem.

 

CZY POWINIENEŚ DĄŻYĆ DO UTRATY TYLKO 0,5 LUB 1KG TYGODNIOWO?

Jak wspominaliśmy, kalkulator oblicza dzienne zapotrzebowanie na kalorie przy utracie 0,5 lub 1kg tygodniowo. W praktyce, ze względów zdrowotnych, nie zaleca się spożywania dziennej ilości kalorii mniejszej niż 1,000 ani szybszej utraty masy niż 1kg tygodniowo. Dlaczego?

Sugeruję się, że utrata powyżej 1kg masy ciała tygodniowo nie jest zrównoważona i może być nawet niezdrowa. Za każdym razem, gdy próbujesz wymusić szybką zmianę w jednym obszarze swojego ciała, nie pozwalając innym komponentom i mechanizmom przystosować się i nadrobić zaległości, może to rzutować na inne aspekty Twojego funkcjonowania.

Zbyt gwałtowny spadek wagi może mieć wpływ na wszystko – od hormonów po metabolizm, apetyt, skórę, narządy i zdrowie psychiczne. Co ważne, ciało posiada wiele mechanizmów ochronnych i często robi to, co musi, aby chronić się przed niebezpieczeństwem. Dlatego, wiele razy, gdy ktoś zbyt szybko schudnie, natychmiast odzyskuje masę ciała. Może to być również spowodowane wyborami żywieniowymi, brakiem aktywności i innymi czynnikami.

 

OSIĄGNIJ SWOJE CELE Z NASZYM KALKULATOREM

Kalkulator utraty masy ciała może być narzędziem, którego potrzebujesz, aby rozpocząć transformację swojego ciała. Dzięki wykorzystaniu prostej formuły, podtrzymującej kalorie a następnie, odejmującej część kalorii, uzyskuje zalecane dzienne spożycie, w celu utraty wagi. Co więcej, dzięki kalkulatorowi będziesz mieć również wyobrażenie o przybliżonym czasie osiągnięcia swojego celu, w oparciu o utratę pół lub jednego kilograma tygodniowo. Teraz wiesz już wszystko, czego potrzebujesz, żeby zacząć odchudzanie już od dziś!

Udostępnij

Mała prośba – jeśli ten artykuł Ci pomógł – zostaw mu 5 . Jeśli nie, oceń go na tyle na ile uważasz. Chcemy, żeby nasze artykuły dawały Ci jak największą wartość, więc Twoja ocena pomoże nam w tworzeniu jeszcze lepszych treści, które będą mogły Ci się przydać w przyszłości. Nie zapomnij również zostawić komentarza , Twoja opinia jest dla nas ważna.

A jeśli chcesz być na bieżąco z naszymi artykułami i dostawać informacje o nowych treściach na blogu

Loading

Oceń post
[Głosy: 0 Średnia: 0]