Get 10% extra OFF on Porto Summer Sale - Use PORTOSUMMER coupon - Shop Now!

SEKRETY OMEGAWAVE – OKNA TRENINGOWE

omegawave okna treningowe

SEKRETY OMEGAWAVE – OKNA TRENINGOWE

Jeśli trafiasz do nas, czytasz nasze artykuły i korzystasz z naszych produktów wiesz na pewno, że naszą główną zasadą jest bezkompromisowość a naszym celem jak najlepsze wykorzystanie swojego czasu w sposób, który zawsze przynosi rezultaty. Mówiąc krótko – nie wierzymy tylko w ciężką pracę. Wierzymy w pracę ciężką, ale jednocześnie rozsądną. Taką, która każdego dnia będzie prowadzić Cię do zamierzonych celów.

To dlatego, polecamy właśnie takie produkty, które widzisz na naszej stronie i przedstawiamy takie ćwiczenia i metody treningowe, które po prostu działają. Jednym z takich produktów jest Omegawave, czyli rozwiązanie dające dokładne i obiektywne informacje na temat poziomu regeneracji i gotowości organizmu do wysiłku. I to właśnie Omegawave poświęcimy dzisiejszy artykuł, zwracając szczególną uwagę na największy sekret produktu – okna treningowe.

 

CO KRYJE SIĘ POD POJĘCIEM OKIEN TRENINGOWYCH?

Okna treningowe w Omegawave to suma wszystkich danych fizjologicznych, pochodzących z układu krwionośnego i nerwowego. Zmiany zachodzące w tych układach podczas krótkiego, 4-minutowego testu powodują, że system jest w stanie podać odpowiednie rekomendacje do pewnych rodzajów treningu tak, by przynosił on możliwie jak najlepsze efekty. Żeby lepiej sobie to wyobrazić, pomyśl o rekomendacjach Omegawave jak o oknach treningowych, które są zamknięte lub otwarte. Jeśli okno jest zamknięte, powinien to być dla Ciebie znak do odpoczynku lub aktywnej regeneracji. Jeśli okno jest otwarte, czas na trening jest odpowiedni.

 

KOLORY OKIEN TRENINGOWYCH

Okna treningowe w Omegawave oznaczone są łatwymi do zidentyfikowania i zrozumienia kolorami – czerwonym, żółtym i zielonym. Kolor czerwony oznacza okno zamknięte, zielony – otwarte a żółty – częściowo otwarte/zamknięte. Co w takim razie robić w momencie uzyskania odpowiedniego koloru i w jak dużym stopniu sugerować się daną rekomendacją?

omegawave okna treningoweOczywiście każdy z nas jest inną osobą i ma inne, indywidualne i unikalne potrzeby. Ale każdy z nas opiera się też o fizjologię i normy, które dla ogromnej większości osób są podobne. To dlatego śmiało możesz polegać na rekomendacjach Omegawave, jednocześnie nie zapominając o obserwowaniu swojego ciała i organizmu w ciągu dnia lub w trakcie wysiłku. W ten sposób dojdziesz do najlepszych praktyk, które na pewno zaprowadzą Cię do celu.

Jeśli nie jesteś profesjonalnym sportowcem i/lub nie znasz swojego organizmu aż tak dobrze pamiętaj, że Omegawave może przybrać dla Ciebie postać Twojego osobistego trenera, który co prawda nie powie Ci jakie ćwiczenia wykonać i w jakiej ilości, ale z pewnością powie Ci czego powinieneś unikać, żeby nie zrobić sobie krzywdy lub nie tracić czasu. A nawet jeśli jesteś sportowcem i znasz swój organizm bardzo dobrze, będziesz mógł dowiedzieć się jeszcze więcej o sobie i polegać na informacjach, które obiektywnie pokażą Ci w jakiej dyspozycji dnia jesteś – szczególnie pod kątem fizjologicznym.

To trochę tak jak z samochodem – jeśli zauważysz na desce rozdzielczej zapaloną kontrolkę oznaczającą niski poziom paliwa, musisz upewnić się, że za niedługo zatankujesz. W przeciwnym wypadku, Twój samochód po prostu się zatrzyma. Podobnie jest z Omegawave i fizjologią. Traktuj Omegawave jak kontrolki na desce rozdzielczej samochodu – bo o ciało i swój organizm powinieneś dbać przynajmniej tak samo dobrze jak o własne auto.

 

PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE DLA RÓŻNYCH OKIEN TRENINGOWYCH

Poruszyliśmy już bardzo ogólnie temat stosowania się do rad Omegawave. Przyszła więc pora na zastosowanie praktyczne, tzn. jak konkretnie postępować w sytuacjach, w których okna treningowe są otwarte, zamknięte lub częściowo otwarte/zamknięte?

Zacznijmy od okna zamkniętego (kolor czerwony) – czy jeśli w Twoim planie na dany dzień uwzględniony jest trening a Omegawave pokazuje kolor czerwony, czy najlepiej odpuścić czy zrobić trening mimo wszystko?

W tym wypadku najlepiej odpowiedzieć pytaniem na pytanie, tzn. w jakim celu trenujesz? Czy nie jest tak, że Twój trening powinien prowadzić Cię każdego dnia do celu i jakiejś poprawy? Niezależnie od tego, czy poprawą będzie lepsza technika, szybkość, wytrzymałość, itp. warunkiem koniecznym do osiągnięcia takiej poprawy jest gotowość organizmu do wysiłku i „przyjęcia” poprawy. W stanie fizjologicznym oznaczonym kolorem czerwonym, organizm takiej gotowości po prostu nie ma. Możesz więc dać za wygraną ambicji i trenować niezależnie od różnego rodzaju sygnałów. Tylko po co? Czy jeśli mierzysz temperaturę przed treningiem a termometr wskazuje ponad 40° gorączki, ciągle idziesz na trening? Jedyna rozsądna odpowiedź to w tym momencie regeneracja i to na niej powinieneś się skupić, jeśli okno Omegawave jest zamknięte.

Jak sytuacja wygląda w oknie otwartym (kolor zielony)? Czy zielone światło to jasny sygnał na danie z siebie 100%? I może nawet ważniejsze pytanie – czy trening tego dnia powinien być na tyle mocny, że kolejnego dnia okno treningowe będzie już tylko częściowo otwarte/zamknięte? A może najlepiej trenować w taki sposób, by dzień po dniu okna były otwarte?

Tak duża liczba pytań oczywiście wymaga bardziej złożonej odpowiedzi. Najlepiej rozpocząć ją od tego, że organizm potrzebuje różnego rodzaju obciążeń i czynników stresowych, do których musi się przyzwyczaić, żeby osiągać większe i systematyczne postępy. Oczywiście biorąc pod uwagę to, że otwarte okno treningowe Omegawave oznacza największą zdolność organizmu do przyjmowania obciążeń, wskazane jest pozostawać jak najczęściej w tym oknie. Normalne jest jednak, a nawet często niezbędne, by trening był na tyle obciążający dla organizmu, by prowadził do niepełnej regeneracji. Ta niepełna regeneracja doprowadzi do zmęczenia, a w efekcie – superkompensacji, która pozwoli Twojemu organizmowi na wskoczenie na jeszcze wyższy poziom.

Pamiętając o powyższym miej na uwadze, by nie oszczędzać się na treningach, ale jednocześnie stale monitorować swoją gotowość do wysiłku z Omegawave i manipulować objętością i intensywnością treningową, w zależności od stanu fizjologicznego organizmu – oczywiście unikając okien zamkniętych.

 

PODSUMOWANIE

Zanim wybierzesz się na kolejny trening lub zaplanujesz kolejny tydzień wypełniony treningami zastanów się, czy wiesz o sobie na tyle dużo, że każdy trening będzie faktycznie prowadził Cię do Twoich celów – dzień po dniu. Pomyśl też, ile razy zdarzyło Ci się rozmawiać z samym sobą i walczyć z lenistwem lub ambicją – czy proces podejmowania Twojej decyzji był wtedy naprawdę obiektywny i sprowadzał się do tego, w jakim stanie jest Twój organizm?

Wiele z takich odpowiedzi będzie często prowadzić do jednego – Twoje treningi nie mają w sobie zbyt wielu charakterystyk obiektywizmu a przez to, Twoje wyniki mają charakter losowy…Co gorsze, Twój potencjał i możliwości są w dużym stopniu nieodkryte. Jeśli, tak jak my, nie chcesz myśleć o tym, jak dobry mógłbyś być i co mógłbyś osiągnąć, może warto zastanowić się nad wsparciem, które dają takie rozwiązania jak Omegawave – bo z Omegawave korzysta m.in. wielu najlepszych na świecie sportowców i trenerów, tj. osób, które na przypadkowość nie mogą sobie pozwolić.

My uważamy, że na przypadkowość nie powinno być też miejsca w Twoim treningu – bo potencjał jest po to, żeby go rozwijać.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Mała prośba – jeśli ten artykuł Ci pomógł – zostaw mu 5 . Jeśli nie, oceń go na tyle na ile uważasz. Chcemy, żeby nasze artykuły dawały Ci jak największą wartość, więc Twoja ocena pomoże nam w tworzeniu jeszcze lepszych treści, które będą mogły Ci się przydać w przyszłości. Nie zapomnij również zostawić komentarza , Twoja opinia jest dla nas ważna.

A jeśli chcesz być na bieżąco z naszymi artykułami i dostawać informacje o nowych treściach na blogu

Loading

Oceń post
[Głosy: 0 Średnia: 0]